teisipäev, 23. veebruar 2021

Kõnevõrdlus

Võib öelda, et täna oli väga produktiivne päev. Hommikul läksin tööle nagu tavaliselt. Vaevalt jõudsin oma toimetustega pihta hakata kui läks mölluks lahti. Kohe eriti usinad olid erinevad laenukontorid täna. Ei saanudki nagu eriti telefoni käest ära panna. Terve tänase päeva jooksul ma sain neli telefonikõnet, kolm sms'i ja neli e-maili. Seda kõike kuni kella 12:00-ni. Peale lõunat jäi rahulikuks, küllap sellepärast et pühadeelselt on tööpäev lühendatud. Siiski võib öelda, et minu jaoks oli tegemist rekordiga, sest ühe päeva jooksul ei olnudki niipalju erinevaid meeldetuletusi saanudki.

Aga see pole päris see, millest ma rääkida tahtsin. Ühel hetkel ma sain kaks kõnet järjest. Tundus justkui helistajad oleksid järjekorras oodanud. Mis aga oli huvitav, siis need kõned olid täiesti nagu öö ja päev. Kunas need juhtusid järjest, siis oli hea võrrelda. Pärast hiljem mõtlesin veel nende peale. Nimelt esimene kõne oli selline kohmakas, võib isegi öelda, et veidi ebaviisakas. Jäi veidkene mulje justkui kõne tegija polnud päris kindel, mida ta minult küsida soovib või millist vastust ootab. Võibolla ta hoopis ei osanud reageerida sellele vastusele, mille ma talle andsin. Igatahes minule see väga sügavat muljet ei jätnud. Pigem mõtlesin omaette, et sellise suhtumisega on veelgi raskem võlglaselt mingisuguseid adekvaatseid vastuseid või lubadusi välja meelitada.

Teine kõne oli aga hoopis midagi muud. Viisakas tutvustamine, selgitamine selle kohta miks helistatakse ja siis hakati küsimusi esitama. Seejärel sooviti korduvalt teada, millal oleks võimalik võlgnevus tasuda. Seda tehti äärimiselt viisakalt ja kogu aeg põhjendati, milleks seda vaja teada on. Mul isegi tekkis veidikene ebamugav tunne, et ei saa mingisugust konkreetset lubadust välja käia. 

Seega kui tohib soovitusi jagada laenuandjatele, siis suhelege võlglastega viisakalt. Eeldusel muidugi, et võlglane ka teiega viisakalt suhtleb. Ma olen üsna kindel, et see lõpptulemus võib olla mõlema poole jaoks palju parem. Öeldakse ju, et esmamulje otsustab palju. Ja kui kõne alustades on hääl pigem sõbralik kui noomiv või kurjustav, siis võib kõne osutuda mõelemale poolele palju meeldivamaks olenemata sellest, et teema millest vesteldakse ei pruugi olla meeldiv. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar