esmaspäev, 21. juuni 2021

Investeerimine

Olen vist veidike peast soe, et investeerimisest kirjutan, aga küllap 7 järjestikkust 12. tunnist tööpäeva on selles süüdi või hoopis harjumatult palav ilm. Siiski mõtlesin kirja panna mõned mõtted seoses investeerimisega.

Ma tegelikult olen juba päris ammu selle vastu huvi tundnud. Uurinud erinevaid võimalusi, isegi lugenud veidikene erinevat kirjandust. Paraku on jäänud edasised tõsisemad sammud kogu aeg tegemata. Põhjuseid muidugi kui palju. Jah, 2. pensionisammas mul on olnud aastaid, aga seda ma siiski investeerimiseks ei pea. Ka LHV kasvukonto on olnud mõnda aega, kuid see on ka selline ju kus ise väga palju mõtlema ei pea. Nüüd veidikene aega tagasi ma hakkasin aga asju teistmoodi tegema. Nimelt hakkasin uurima rohken aktsiatega seonduvat. Leidsin oma eelarvest ühe koha mille pealt kulusid kärpida ja otsustasin, et selle väikese summa eest ostan aktsiaid. Kuna Balti börsil tehingutasusid ei ole, siis pole vahet kas osta 1, 100 või 1000 euro eest. Iseasi muidugi kas praeguses turusituatsioonis on kõige õigem aeg üldse aktsiad osta. Aga selliselt ma otsustasin igatahes. On see siis õige või vale, seda näitab aeg.

Miks ma sellest aga kirjutan. Sellepärast, et ma tahan julgustada teisigi, kel vähegi võimalust mõelda selle peale. Isegi kui võimalust pole, siis vähemalt hankida infot ja uurida selle kohta, et kui tekib võimalus, siis oleks niiöelda taustauuring juba tehtud ja asi lihtsam. Algus on kõige raskem. Ma tean seda omast käest. Ja siinkohal ma ei räägi ainult investeerimisest. See kehtib kõikide asjadega. Seega tuleb ennast sundida ja teha need esimesed sammud. 

Tihti on nii, et teisi õpetada või soovitusi jagada on oluliselt lihtsam kui ise nende järgi talitada, kuid siiski ma praegu tegin seda. Eks mul endalgi ole veel nii mõnigi asi mida teised on soovitanud mul teha ja muuta, kuid kahjuks pole suutnud. Seega pean ka ise peeglisse vaatama ja tegelema edasi oma enda esimeste sammudega samuti.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar