esmaspäev, 27. november 2023

Kas tõesti jälle saaks laenu võtta?

Viimasel ajal olen jälle hakanud saama igasuguseid reklaamkirju mõningate krediidiasutuste käest. Kui varasemalt ma kustutasin need koheselt ära, siis viimastel päevadel on tärganud minus teatud uudishimu. Kas tõesti on võimalik jälle laenu saada? 

Kuigi mul pole tarvis hetkel laenu võtta, siis mingis mõttes on tekkinud sportlik huvi, kas tõesti olen ma jälle mõne laenuandja silmis krediidikõlbulik. Siinkohal täpsustan, et need asutused kes mulle reklaami on postkasti saatnud pole sellised kelle ees ma võlglane oleksin olnud. Need on sellised, kus ma olen registreerunud ja mõnest ka laenu võtnud, kuid mitte kõik. Samas vahepeal neid reklaame mulle postkasti ei tulnud, see hakkas juhtuma taas mõne kuu eest. Seega tekkis küsimus, et kas mul oleks võimalik taas laenu saada. 

Krediidiinfos olin ma tipphetkel ikka korralikult punases. See peaks ju igasugused laenuandjad koheselt eemale peletama. Pole kahtlustki. Samas sellest "tipphetkest" on möödas nüüdseks üle kahe aasta ehk selle aja jooksul ma oleksin olnud justkui eeskujulik kodanik. Samuti piisavalt suure sissetulekuga, mis peaks laenuandjatele justkui meeltmööda olema. 

Tekkis siis väikene huvi mul ikkagi. Otsustasin siis ühe laenuandja kodulehel sisse logida. Sealt ma võtsin kunagi ka ühe laenu, mille ma veidi hiljem tagasi maksin. Olgu öeldud, et vahepealsel perioodil ei tulnud mulle nende käest ühtegi kirja kuni see juhtus paar nädalat tagasi. Logisin siis sisse ja oh imet. Koduleht näitab mulle, et mulle pakutav krediidisumma on 3600 eurot. Uhke eksole. Tol korral kui ma nende käest laenu võtsin, siis oli minu krediidilimiit 1000 eurot kui õigesti mäletan. Seega vahepealsel perioodil on see märkamatult rohkem kui kolmekordistunud. Olgu veelkord täpsustavalt öeldud, et ühtegi taotlust ma ei teinud, kuigi teatud huvi oleks teha küll taotlus, et näha kas tõesti mulle antakse laenu. 

Ma hakkasin mõtlema, et kui sa mingites kohtades oled niiöelda registreeritud klient, siis mingisugused automaatsed postitused võivad ju olla, eeldusel et meiliaadress on nende listis. Samas kui ikkagi koduleht näitab niiöelda vaba krediidilimiiti on juba ehk teine teema. Võibolla nad teevad taotlusel mingisuguseid täiendavaid kontrolle veel, seda ei tea. Kuna ma aga laenu taotlema ei plaani hakata, siis seda ma ka teada ei saa. Küll aga üllatas mind aga see, et kaks aastat oli vaikus ja pakkumisi ei tulnud, siis ühtäkki see algas taas.

2 kommentaari:

  1. Päris huvitav ja omamoodi põnev teemaarendus. Enamus neist pakkumistest võivad muidugi olla niiöelda automaatsed eelpakkumised, millele lisaks küsitakse ehk ikkagi ka pangakonto väljavõtet. Siis saaksid sa ilmselt ju ikkagi negatiivse vastuse?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ilmselt see nii on jah, aga siiski paneb imestama, et peale pikka vaikust sellised reklaamid postkasti taas tulema on hakanud.

      Kustuta